طرز تهیه باسلوق گردویی

شنبه 25 آبان 1398
15:06
user01

طرز تهیه باسلوق گردویی و باسلوق زعفرانی

باسلوق چیست؟

باسلوق از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار هست و کدبانوهای عزیز می توانند این شیرینی خوشمزه را برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی در خانه تهیه نمایند و پذیرایی با شکوهی را از مهمان های خود داشته باشند. در این مطلب طرز تهیه دو باسلـوق خوشمزه، باسلوق گردویی و باسلوق زعفرانی و را به شما همراهان گرامی آموزش خواهیم داد.

Image result for ‫باسلوق‬‎

باسلوق گردویی

مواد لازم: نشاسته: ۱ لیوان شکر: ۲ لیوان آب: ۱.۵ لیوان گلاب: نصف لیوان گردو: به میزان لازم پودر نارگیل: به میزان لازم کره: ۵۰ گرم

طرز تهیه باسلوق گردویی:

ابتدا نشاسته را در لیوان آب سرد مخلوط میکنیم و از صافی رد می‌کنیم و می گذاریم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. شکر را در دو لیوان آب روی حرارت خوب به هم میزنیم تا شکر حل شود سپس حرارت را زیاد میکنیم تا آب به جوش بیاید و هنگامی که آب به جوش آمد شعله را کم می کنیم. حالا جوهر لیمو را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط میکنیم و آن را توی مخلوط آب و شکر میریزیم بعد از ۵ دقیقه نشاسته و آب رو که کنار گذاشته بودیم توی مخلوط قابلمه می ریزیم و مرتب با قاشق چوبی و با حرارت زیاد هم می زنیم. پودر ژلاتین را با هشت و قاشق غذاخوری آب سرد روی حرارت هم میزنیم تا ژلاتین در آب حل شود. سپس این مخلوط را به شربتی که درست کرده بودیم اضافه میکنیم. همچنان هم زدن را ادامه میدهیم. بعد از چهل دقیقه پودر گلوکز را اضافه می کنیم. در طول یک ساعت هم زدن، در سه مرحله گلاب را به مخلوط اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه میدهیم. در آخرین مرحله ریختن گلاب، وانیل و کره را هم به آن اضافه می کنیم و پس از پانزده دقیقه مخلوط باسلوق آماده است. سفتی مخلوط باید مثل حلوا باشد. مخلوط آماده شده را روی یک کاغذ روغنی یا فویل آلومینیوم پهن کنید. برای جلوگیری از چسبیدن باسلوق به فایل یا کاغذ روغنی می توانید از پودر نارگیل استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید باسلوق های مغزدار باشد مغز گردو را قبل از ریختن باسلوق روی کاغذ روی آن بچینید. برای درست کردن باسلوق لوله‌ای می توانید باسلوق درست شده را همراه با کاغذ روغنی لوله کنید.

Image result for ‫باسلوق‬‎

نکته مهم در تهیه باسلوق یا راحت الحلقوم باکیفیت

دقت کنید اگر میخواهید کیفیت باسلوق خوبی داشته باشید حتماً از پودر گلوکز و ژلاتین استفاده کنید و با حرارت کم به صورت مداوم باسلوق را هم بزنید.

همچنین بخوانید:


باسلوق زعفرانی:

مواد لازم: پودر نشاسته: نیم پیمانه آب سرد: دو پیمانه کره: یک قاشق غذاخوری زعفران ساییده شده: به مقدار لازم شکر: یک پیمانه گلاب: نصف پیمانه پودر نارگیل یا بادام برای تزیین: به مقدار دلخواه دستور تهیه:

1. زعفران را دم کنید.

2. در قابلمه مناسبی نشاسته را ریخته و مقداری آب بریزید و هم بزنید تا حل شود.

3. سپس ظرف را روی حرارت بگذارید تا خمیر یکنواختی حاصل شود.

4. سپس شکر را اضافه کرده و باز روی حرارت هم بزنید. 5. بعد از یکدست شدن خمیر، این بار زعفران و کره و گلاب را اضافه نمایید.

6. زمانی که مخلوط باسلوق به حد کافی غلیظ شد که از ظرف جدا شد، قابلمه را از روی حرارت برداریدتا کمی خنک شود.

7. در ظرفی جداگانه پودر نارگیل بریزید و با قاشق مقادیر کمی از مخلوط باسلوق را بردارید و در پودر نارگیل بغلتانید.

8. باسلـوق زعفرانی شما آماده است.


[ بازدید : 413 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]