طرز تهیه “چغور پغور جگر مرغ” | طرز تهیه “جغور بغور جگر گوسفند”

سه شنبه 27 اسفند 1398
21:33
user01

مواد لازم چغور پغور برای یک نفر

  • جگر مرغ یا گوسفند 300 تا 400 گرم
  • روغن دو قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط یک عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار کافی
  • فلفل قرمز در صورت تمایل
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه جغور بغور

پیاز را به شکل خلال رنده می کنید و کمی در ماهیتابه تفت می دهید. بعد روغن می ریزید (علتش این است که آب پیاز کمی کشیده شود و روغن را به خودش جذب نکند). خوب که طلایی شد، زردچوبه را می ریزید، جگر ها را به اندازه های کوچک خرد میکنید و آن ها را با آب سرد می شویید و در آبکش می ریزید و به پیازها اضافه می کنید (شعله باید هنوز زیاد باشد). جگرها باید خوب سرخ شوند و رنگشان کاملا برگردد. بعد رب گوجه را در یک لیوان آب گرم حل می کنید و اضافه می کنید و به هم می زنید. سپس ادویه ها را می ریزید و می گذارید آب “جغور بغور” کشیده شود. غذا آماده ی خوردن است. با نان نوش جان می کنید.

همچنین بخوانید:

    طرز تهیه جغور بغور مخلوط و مخصوص هم طبق دستورالعمل بالا است، با این فرق که مخلفاتش بیشتر است. در تهیه “جغوربغور مخلوط و مخصوص” قبل از ریختن جگر، فلفل دلمه یا فلفل سبز را خرد می کنید و با پیازها مقداری تفت می دهید. بعد جگرها را که ریختید، 300 گرم سیب زمینی پخته و پوست کنده و ورقه ورقه شده را هم اضافه می کنید. بعد رب می زنید و آبش که کشیده شد، 3-2 عدد تخم مرغ را به آن اضافه کرده و به هم می زنید. فرقش این است که خوشمزه تر است، برای دو نفر هم کافی است، و به علت داشتن سیب زمینی، نمک بیشتری می خواهد.

    نکته: چغور پغور یا جغور بغور غذای محلی استان زنجان است.



    [ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]