طرزتهیه سوپ شیر

پنجشنبه 7 فروردين 1399
17:54
user01

مواد لازم برای سوپ شیر

    • سینه مرغ متوسط 2 عدد
    • جو پرک 200 گرم (2 پیمانه)
    • قارچ 500 گرم
    • هویج متوسط 3 عدد
    • شیر 1 لیتر
    • نمک 3 قاشق چایخوری
    • زردچوبه 2 قاشق چایخوری
    • پیاز درشت 2 عدد

طرزتهیه سوپ شیر:

ابتدا پیاز را خرد کنید و آن را در قابلمه کمی تفت بدهید تا نرم شود. سپس کمی زردچوبه به آن بزنید. سینه مرغ را با مقداری آب اضافه کنید و بگذارید مرغ بپزد. مرغ پخته را خارج کنید و وقتی کمی خنک شد آن را ریش ریش کنید.

جو پرک و هویج را در آب مرغ بریزید و دو ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا لعاب دهد.


سپس شیر و مرغ را با کمی نمک اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید سوپ بپزد.


قارچ را به صورت جداگانه تفت بدهید. میتوانید 1 قاشق آبلیمو هم به آن اضافه کنید تا رنگش تیره نشود.

وقتی قارچ نرم شد آن را به سوپ اضافه کنید. سوپ شیر را بچشید و مقدار نمک آن را تنظیم کنید. اگر مایل هستید سوپ غلیظ تر شود بگذارید مدت بیشتری روی شعله بماند.

سوپ شیر را درون کاسه مورد نظر بریزید. برای تزیین میتوانید از خامه و جعفری استفاده کنید. نوش جان! نکات پخت سوپ شیر

اضافه کردن خامه

در صورتی که می خواهید سوپ شیر را با خامه سرو کنید زمانی که سوپ را از روی حرارت برداشتید به اندازه یک تا ۲ قاشق غذاخوری خامه به سوپ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خامه با سوپ یکدست شود. اضافه کردن خامه باعث می شود کالری سوپ بالا برود ولی طعم آنرا خیلی خوشمزه تر می کند.

بریدن شیر در سوپ

شاید بعضی از دوستان در حین پخت سوپ شیر بعد از اضافه کردن شیر به سوپ با این مشکل روبرو شوند که به اصطلاح عامیانه شیر ببرد و ظاهر سوپ را خراب کند. مشکل بریدن سوپ شیر به دو دلیل عمده به جود می آید. دلیل اول این است که به هیچ وجه نباید شیر را به صورت سرد به سوپ اضافه کنید ، بهتر است شیر به صورت ولرم به سوپ اضافه شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. دلیل دوم استفاده از آبلیمو در زمان پخت سوپ است. در زمان پخت سوپ نباید به این سوپ آبلیمو اضافه کنید چون ممکن است باعث بریدن شیر شود. اگر تمایل دارید این سوپ را با آبلیمو سرو کنید پس از اینکه سوپ به طور کامل پخت و آنرا در ظرف مورد نظرتان کشیدید در کنار آن آبلیمو هم قرار دهید.

همچنین بخوانید:

سفت شدن سوپ شیر

ممکن است سوپ شما بیش از حد روی حرارت مانده باشد و بیش از حد غلیظ و سفت شده باشد. برای رفع این مشکل مقداری شیر ( بستگی به مقدار سوپ دارد ) را داخل شیرداغ کن بجوشانید سپس به سوپ اضافه کنید. پس از اضافه کردن شیر ، با ملاقه یا قاشق سوپ را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در مرحله بعدی طعم سوپ را بچشید زیرا با اضافه کردن شیر ممکن است سوپ کم نمک شود. در صورت نیاز نمک و ادویه اضافه کنید.

برداشت شده از: تفریحی


[ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]